lørdag 12. februar 2011

Shoppingrunde i sentrum

Jeg liker lørdager. Spesielt lørdager som i dag. Strålende solskinn, men litt vel kaldt. Tusle stille og rolig fra butikk til butikk. Fiskebutikken i Taraldgårdveita var et must siden jeg skal ha gjester på lettsalta torsk, lever og rogn på mandag. Det må være en av de fineste butikkene jeg vet om. Her handler alle. Pensjonister, studenter, guttungen som strålende fornøyd kunne fortelle alle at han hadde møtt Ståle Stiil (for han jobba på Ila barnehage, så det så.) Dette er butikken slik alle skulle vært. minimalt med fancy dilldall, bare nydelig fisk, nylagte egg fra Byneset (til en pris langt under fancy egg på Rema så vidt jeg kan huske) og andre fiskeprodukter, grønnsaker etc.

Så gikk turen videre. Innom innvandrersjappa bak Byhaven for en vårrull. Innom polet for å fylle på vinhylla pluss et par interessante øl. Opp Nordre på jakt etter en kaffebar som ikke var smekk full. På lørdager er visst det skjeldnere enn palmer i Trondheim. Men vi fant derimot en nydlig butikk i Nordre. Chez Nous. En hel butikk med masse nydelige oljer, kaffe, te, sennep og masse masse anna. Jeg vet i alle fall hvor jeg skal neste gang jeg trenger en gave :-)

I og med at vi gav opp kaffeprosjektet tok vi heller turen innom sjokoladebutikken. Så nå ligger det an til nybrygget mokka og sjokkis. Samt lørdagsavisene. Fine lørdagen sin det :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar